سفارش تبلیغ
صبا ویژن

میکروپیگمنتیشن Micropigmentation

میکروپیگمنتیشن

میکروپیگمنتیشن ، که به آن آرایش دائمی نیز گفته می شود ، به ویژه اگر شخصی باشید که می خواهد در عین زیبایی و در عین حال اجتناب از چالش های جسمی استفاده از آرایش ، به بهترین شکل ممکن نیز کمک کند ، بسیار مفید است. ابروها ، مژه ها ، پلک ها ، لب ها مناطق درمانی متداول هستند. میکروپیگمنتیشن اغلب در صورت شما استفاده می شود - برای تقویت ابرو ، مژه ، پلک (به عنوان خط چشم) و لب. این ماده همچنین برای استتار یا بهبود جای زخم ها ، یکدست کردن رنگ پوست و بازیابی رنگ در مناطقی از پوست که رنگ آنها از بین رفته است ، استفاده می شود.

کاندیدهای خوب برای میکروپیگمنتیشن

هر کسی - زن یا مرد - می تواند میکروپیگمنتیشن انجام دهد. اگر شما فردی هستید که می خواهد در عین جلوگیری از چالش های جسمی استفاده از آرایش ، به بهترین شکل ممکن جلوه کند ، میکروپیگمنتیشن برای شما مناسب تر است.

برخی از شرایط پزشکی که استفاده از آرایش را به چالش می کشد عبارتند از:

  • شرایطی که منجر به دستهای ناپایدار می شود ، مانند آرتروز شدید ، مولتیپل اسکلروزیس یا بیماری پارکینسون.
  • شرایطی که منجر به ضعف بینایی می شود ، مانند آب مروارید یا تخریب ماکولا.

میکروپیگمنتیشن ممکن است یک درمان یا راه حل برای برخی شرایط پزشکی باشد از جمله:

  • به عنوان یک پیگیری برای جراحی ترمیمی صورت.
  • برای جایگزینی ابروهایی که به دلیل افزایش سن یا بیماری های زمینه ای لاغر می شوند.
  • برای استتار کمبود رنگ پوست به دلیل ویتیلیگو.
  • برای بازآفرینی آرئول (ناحیه اطراف پستان) پس از جراحی پستان.
  • اگر به آرایش موقت و سنتی حساسیت دارید ، به عنوان یک راه حل دائمی.

روش های میکروپیگمنتیشن نیز به دلایل کاملاً شخصی در نظر گرفته می شوند ، مانند:

  • شما دوست ندارید روزانه آرایش کنید.
  • شما می خواهید ابروها یا مژه هایی با ظاهر کامل تر یا بهتر تعریف شده داشته باشید.
  • شما می خواهید لب های رنگی بهتر و مشخص تر داشته باشید.
  • شما زخم هایی دارید که دوست دارید با رنگدانه خال کوبی بهبود یابید.

میکروپیگمنتیشن چگونه انجام می شود؟

بیشتر روش ها فقط به بی حس کننده موضعی نیاز دارند تا پوست بی حس شود و در طول انجام کار شما را راحت نگه دارد. به طور معمول میکروپیگمنتیشن را می توان در محیط مطب انجام داد. این روش با یک ابزار قلم مانند یا اسلحه خال کوبی استاندارد انجام می شود. سوزن چند میلی متر به لایه میانی پوست (درم) نفوذ می کند و یک رنگدانه اکسید آهن تزریق می شود. متخصص زیبایی یا جراح پلاستیک شما هنگام انجام این روش از دستکش پزشکی استفاده خواهد کرد. انجام بیشتر مراحل از 30 دقیقه تا چند ساعت طول می کشد (از آماده سازی تا پایان روش ؛ زمان بستگی به پیچیدگی روش دارد). بعد از انجام این روش ، متخصص شما یک داروی ضد عفونی کننده برای تمیز نگه داشتن ناحیه تحت درمان به شما می دهد. علاوه بر این ، ممکن است به شما پمادی داده شود تا ناحیه را نرم نگه دارد و باعث بهبودی شود. بعضی اوقات ممکن است برای محافظت از ناحیه برای چند ساعت بعد از عمل ، یک باند زده شود. برخی از بیماران ممکن است برای رسیدن به نتیجه مطلوب به بیش از یک درمان نیاز داشته باشند. اطمینان حاصل کنید که دقیقاً به چه تعداد روش درمانی برای روش مورد نظر خود نیاز دارید. با کم رنگ شدن این رنگدانه ، ممکن است مجبور شوید برای حفظ ظاهر ، تحت درمان های اضافی قرار بگیرید.

خطرات میکروپیگمنتیشن 

میکروپیگمنتیشن خطرات یا عوارض مختلفی دارد. این شامل:

عفونت: در صورت وجود سوزن ، همیشه از سوزن های استریلیزه یا جوهر آلوده استفاده نمی شود. اگر این روش در مطب پزشک آرایشی آموزش دیده انجام شود (در مقایسه با اتاق خال کوبی غیرمجاز) عفونت های ناشی از این نگرانی ها معمولاً بسیار کم است. سوزن های غیر استریل می توانند بیماری هایی مانند هپاتیت ، اچ آی وی و عفونت های استاف را منتقل کنند.

واکنش آلرژیک: می توانید به رنگ جوهر تاتو (رنگدانه های استفاده شده) یا نوع جوهر تاتو حساسیت داشته باشید. (قبل از اینکه متخصص مراقبت های بهداشتی رویه شما را انجام دهد ، آنها باید آزمایش خراش پشت گوش شما یا انگشت شما را انجام دهند تا ببینند واکنش نشان می دهید).

عوارض چشم: روش های میکروپیگمنتیشن در اطراف چشم می تواند منجر به از دست دادن مژه ها ، آسیب شدید پلک ، پوسته پوسته شدن و اکتروپیون شود (پلک از کره چشم دور می شود).

گره و بافت اسکار: بدن شما می تواند به عنوان ماده ای خارجی به جوهر تاتو واکنش نشان دهد و ممکن است در اطراف ذرات رنگدانه ، گره (به نام گرانولوم) ایجاد کند. کلوئیدها زخم هایی هستند که می توانند در صورت آسیب دیدگی یا ضربه دیدن پوست ایجاد شوند. کلوئیدها تمایل دارند بزرگتر از ناحیه آسیب دیده پوست باشند.

عوارض MRI: برخی گزارش ها در مورد تداخل رنگدانه های جوهر تاتو با کیفیت اسکن MRI (تصویربرداری تشدید مغناطیسی) گزارش شده است. همچنین مواردی از تورم یا سوزش در ناحیه خال کوبی صورت بیمارانی که تصویربرداری MRI از سر خود انجام داده اند وجود دارد.

واکنشهای معمولی که بعد از میکروپیگمنتیشن انتظار می رود شامل کمی خونریزی ، تورم و مقداری پوسته پوسته شدن است. در همان روز رویه خود به خانه باز خواهید گشت. معمولاً می توانید بلافاصله بعد از عمل خود را به محل کار یا فعالیت های دیگر برگردانید. انتظار کمی تورم و قرمزی در ناحیه تحت درمان را داشته باشید. متخصص زیبایی یا جراح پلاستیک به شما آموزش می دهد که هر چند وقت یکبار باید ناحیه را یخ بزنید و چه نوع پمادی را می توانید برای آن ناحیه استفاده کنید. به شما دستورالعمل های خاصی داده می شود تا مراحل انجام شده را دنبال کنید. لطفاً تمام دستورالعمل های داده شده به شما را دنبال کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال یا نگرانی ، هرگز تردید نکنید تا با متخصص زیبایی خود تماس بگیرید.

مراقبت های بعدی برای میکروپیگمنتیشن

برای اینکه یک روش میکروپیگمنتیشن تا حد ممکن طول بکشد، بسیار مهم است که به درستی از ناحیه مراقبت کنید! دستورالعمل های مراقبت های بعدی که دریافت خواهید کرد از تکنسینی به تکنسین دیگر متفاوت خواهد بود، اما روند بهبودی معمولاً فقط نشستن و انتظار برای بهبود طبیعی منطقه است. برای دستیابی به بهترین نتیجه، مشتریان باید حداقل به مدت دو هفته از تعریق، قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید، درمان های پوستی و استفاده از آرایش بیش از حد در اطراف منطقه خودداری کنند. همچنین برای جلوگیری از قطع روند بهبود، ضروری است که ناحیه خوب و تمیز باشد.