سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تزریق چربی

تزریق چربی

همچنین به عنوان پیوند چربی یا تزریق چربی شناخته می شود. یک روش پیوند چربی یا تزریق چربی ، چربی را از مناطقی که چربی اضافی دارید ، مانند ران های خارجی منتقل می کند و آن را به مناطقی که ممکن است کمبود حجم داشته باشند ، مانند صورت ، دست ها ، سینه ها یا باسن ، تزریق می کند. این روش ایمن ، طولانی مدت و قابل تحمل ، نتایج طبیعی به بار می آورد. هر ساله هزاران نفر پیوند موفق چربی را انجام می دهند و از نتایج آن راضی هستند.

چه زمانی انتقال چربی را در نظر بگیرید:

  • اگر نواحی صورت دارید که چین خورده و فرورفته به نظر می رسند.
  • اگر تصحیح دائمی بیشتری نسبت به آنچه توسط پرکننده های موقت ارائه شده است ، می خواهید.
  • اگر می خواهید خط بدن خود را بهبود ببخشید ، جای زخم را اصلاح کنید ، فرورفتگی های بدن را پر کنید و دست ها و صورت خود را جوان کنید.
  • برای استفاده در بازسازی پستان ، پر کردن بی نظمی در کانتور یا پنهان کردن علائم واضح کاشت پستان

آیا شما کاندید مناسبی برای انتقال چربی هستید؟

هدف از پیوند چربی افزایش یا پر کردن مناطق کمبود حجم است. نواحی معمولاً پیوند شده یا تزریق شده شامل دست ها ، صورت (شامل لب ها) ، فرورفتگی های پوست (به دنبال لیپوساکشن و زخم) و پستان و باسن (برای بزرگ شدن) است. مطمئناً باید سایت های اهدا کننده داشته باشید که بتوان از آنها چربی گرفت. مهم است که شما از نظر پزشکی یا سیگار کشیدن ، هیچ مشکلی در گردش خون نداشته باشید.

انتقال چربی صورت: در صورت چین خوردگی صورت ، مانند خطوط خنده ، خط لبخند ، می توان چربی را از شکم ، ران یا سایر نواحی برداشته و به صورت خود تزریق کرد. جوش های آکنه و ناحیه های فرو رفته در صورت ، لب ها و گونه ها را نیز می توان پر کرد. جراح پلاستیک شما حتی می تواند با استفاده از چربی پیوند شده خطوط بین بینی و دهان شما را به حداقل برساند ، فرورفتگی های پوستی یا فرورفتگی ها را اصلاح کند و چین و چروک های پیشانی را به حداقل برساند.

تقویت سینه: اگر می خواهید اندازه پستان نسبتاً کم شود ، شما کاندید مناسبی برای پیوند چربی به پستان هستید ، اما سینه های شما باید از قبل فرم زیبایی و رنگ پوست خوبی داشته باشند. اگر پوست ضعیف ، آویزان سینه دارید و یا می خواهید اندازه قابل توجهی در اندازه پستان افزایش یابد ، افزایش سینه با انتقال چربی مناسب شما نیست. مشکل فقط استفاده از چربی برای تقویت سینه در این است که حجم زیادی از چربی قابل پیش بینی است.

کاشت پستان به علاوه پیوند چربی: اگر فرم پستان شما در حین انجام کاشت پستان نیاز به بهینه سازی داشته باشد ، پیوند چربی می تواند مفید باشد. اگر پس از انجام افزایش پستان با کاشت ، بی نظمی باقیمانده سینه دارید ، می توان بی نظمی ها را با چربی پر کرد تا یک کانتور صاف و شکلی بهینه ایجاد کند.

بازسازی پستان با پیوند چربی: اگر به دنبال لامپکتومی برای سرطان پستان نقص پستان دارید ، پیوند چربی یک روش موثر برای پر کردن این نقص است. پیوند چربی همچنین گزینه ای برای بازسازی کامل پستان به دنبال ماستکتومی است. اما ، برای دستیابی به حجم کافی پستان ، این معمولاً یک فرآیند چند مرحله ای است که حداقل به دو تا چهار روش پیوند چربی پی در پی نیاز دارد.

تقویت باسن با پیوند چربی: بسیاری از افرادی که مایل به باسن پرتر و گردتر هستند ، "لیفت باسن برزیلی" را انتخاب می کنند ، که با استفاده از انتقال چربی ، باسن خمیده تری را بدون استفاده از کاشت ایجاد می کند. از لیپوساکشن معمولاً برای مجسمه سازی اطراف آن و جمع آوری چربی اتولوگ تزریقی استفاده می شود.

جوان سازی دست با پیوند چربی: پیوند چربی در دستان شما برای افزایش حجم ، "چسباندن" مناطق چروکیده ، پوشاندن رگ ها و تاندون های زیرین و بهبود کیفیت پوست با گذشت زمان موثر است.

اگر از سلامت عمومی خوبی برخوردار هستید ، نگرش مثبت و انتظارات واقع بینانه دارید ، به احتمال زیاد نامزد خوبی برای این روش هستید. چربی از یک قسمت از بدن شما گرفته می شود ، شسته و خالص می شود و سپس با سوزن های مخصوص طراحی شده دوباره به قسمت هایی که نیاز به بزرگ شدن دارند تزریق می شود. ممکن است لازم باشد چندین بار روش پیوند چربی را تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب برسید. پیوند چربی را می توان به عنوان یک فرآیند سه مرحله ای توضیح داد: (1) برداشت (2) تصفیه و انتقال و (3) قرار دادن.

برداشت: شما و جراح خود محلی را برای برداشتن چربی انتخاب می کنید و به آن بی حس کننده موضعی تزریق می کنید. سپس جراح شما یک برش کوچک در ناحیه برداشتن چربی ایجاد کرده و با استفاده از یک روش استریل ، یک کانول متصل به سرنگ را وارد می کند تا چربی به دقت استخراج شود (لیپوساکشن).

تصفیه و انتقال: وقتی چربی کافی از ناحیه اهدا کننده به دست آمد ، جراح شما آن را پردازش می کند تا سلول های چربی را برای انتقال به سرنگ های کوچک آماده کند که برای تزریق چربی استفاده می شود. تصفیه ممکن است نیاز به استفاده از سانتریفیوژ برای چرخاندن چربی یا فرآیند فیلتراسیون برای از بین بردن ناخالصی های قبل از تزریق داشته باشد.

محل قرارگیری: سپس منطقه تعیین شده برای دریافت پیوند آماده می شود. جراح شما یک سوزن یا کانول را در محل برش محل بزرگ شدن قرار می دهد. سوزن تزریق معمولاً از نواحی عبور داده می شود تا چندین بار بزرگ شود. هر بار که سوزن یا کانول خارج می شود ، یک رشته از بسته های بافت چربی با دقت در صفحات بافت طبیعی رسوب می کند. این فرآیند تا رسیدن به اصلاح مورد نظر و ایجاد شبکه ای از چربی پیوند شده ، تکرار می شود. برخی از جراحان برای ایجاد کانتور رضایت بخش ، ماساژ مناطق پیوندی را توصیه می کنند. برخی دیگر ترجیح می دهند برای ایجاد کانتور مناسب به تکنیک قرارگیری متکی باشند. جراح همچنین ممکن است یک پانسمان یا باند را روی قسمت پیوند زده شده قرار دهد. هدف جراح زیبایی پلاستیک شما و کل کارکنان این است که به شما کمک کنند تا به زیباترین و طبیعی ترین نتیجه برسید و همچنین تجربه جراحی خود را تا حد ممکن آسان و راحت کنید.

مراقبت های بعدی و بهبودی

جراح پلاستیک به شما توصیه می کند که چگونه از مکانهایی که چربی از آنها استخراج شده است مراقبت کنید. بهبودی از تزریق چربی متغیر است و برداشت از آن حتی بسیار متغیر است. در اینجا برخی از اطلاعات کلی بهبودی مربوط به روش های تزریق چربی صورت آورده شده است:

تورم و کبودی در هفته اول قابل توجه است و شما آمادگی دیدن دیگران یا از نظر اجتماعی یا حرفه ای را نخواهید داشت.

در هفته دوم کبودی برطرف می شود اما همچنان تورم خواهید داشت.

در بیشتر موارد بین روزهای هفتم و دهم پیشرفت زیادی وجود دارد ، اما ممکن است هنوز آمادگی بیرون رفتن در انظار عمومی را نداشته باشید. بیشتر افرادی که مرخصی بسیار کمی از کار خود دارند ، یک هفته تعطیل می کنند ، از جمله دو آخر هفته کناری. کسانی که می توانند دو هفته مرخصی یا بیشتر بپردازند ، حتی در موقعیت بهتری برای بازگشت به کار خود هستند.

در هفته سوم شما بیشتر شبیه خود خواهید شد. استفاده دقیق از آرایش می تواند در استتار نشانه های باقی مانده تورم یا کبودی مفید باشد.

پس از کاهش تورم ، شما قادر به درک تغییرات خواهید بود ، اما تورم ظریف ممکن است هفته ها ادامه داشته باشد.

نتایج چه مدت طول می کشد؟

شما می توانید مناطقی که به آنها چربی منتقل شده نرمتر و پرتر ببینید و ظاهری شاداب و جوان به شما بدهد. حتی ممکن است شاهد بهبود بافت پوست باشید. بقای چربی و طول عمر نتایج به مهارت جراح ، نحوه برداشت و خالص سازی چربی و نحوه و محل تزریق بستگی دارد. برای انجام موفقیت آمیز ، پیوند چربی به جراحی با مهارت های بسیار پیشرفته مبتنی بر تجربه و دانش این روش نیاز دارد. فرایندی به نام پیوند میکرو چربی ، اگرچه کار زیادی دارد ، اما بهترین روش برای اطمینان از بیشترین درصد چربی پیوند شده است. وقتی چربی تزریق شده با موفقیت انجام شود ، یک منبع خون جدید از بدن شما ایجاد می کند و تغذیه مورد نیاز برای زنده ماندن را دریافت می کند. وقتی این اتفاق می افتد ، نتایج می توانند دائمی باشند و اغلب دائمی هستند. با این حال ، ممکن است درصدی از چربی وجود داشته باشد که مصرف نمی کند ، به همین دلیل است که انجام اقدامات لمس گاهی اوقات لازم است.

خطرات

خوشبختانه عوارض قابل توجه تزریق چربی نادر است. این روش معمولاً بدون هیچ مشکل اساسی انجام می شود..خطرات و عوارض احتمالی جراحی موضوعی است که باید در طول مشاوره درباره آن بحث کنید. خطرات در بیشتر جراحی ها مشابه است. برخی از عوارض احتمالی همه جراحی ها عبارتند از:

  • واکنش نامطلوب به بیهوشی
  • هماتوم یا سروما (تجمع خون یا مایعات در زیر پوست که ممکن است نیاز به برداشتن داشته باشد)
  • عفونت
  • تغییر در احساس
  • جای زخم
  • عکس العمل های آلرژیتیک
  • آسیب به سازه های زیرین
  • نتایج نامطلوبی که ممکن است به مراحل اضافی نیاز داشته باشد.

با پیروی از توصیه ها و دستورالعمل های جراح پلاستیک دارای مجوز هیئت مدیره ، چه قبل و چه بعد از انتقال چربی ، می توانید به حداقل رساندن خطرات کمک کنید.

شرایط دوش بعد از تزریق چربی

می توانید دو روز پس از تزریق حمام کنید.

ناحیه حذف چربی (شکم یا پا) را با زخم ضد آب بپوشانید و سپس حمام کنید.

پس از حمام، زخم ضد آب را برداشته و محل ضایعه را با گاز و سرم استریل تمیز کنید. سپس ناحیه زخم را کاملاً پاک کرده و سپس با پماد آنتی بیوتیک بمالید.

به هیچ وجه از میت شستشو برای صورت خود استفاده نکنید.

سرنگ اضافی چربی باید درون فریزر قرار گیرد و به هیچ وجه نباید ذوب شود و برای ترمیم باید در یخ آورده شود.

تورم بعد از تزریق چربی کاملاً طبیعی است و ممکن است از سه روز تا دو هفته ادامه داشته باشد و یک ماه پس از تزریق بهترین نتیجه را خواهید دید!