سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لیفت صورت

 

 لیفت صورت

لیفت صورت (ریدیتکتومی) یک عمل جراحی زیبایی برای ایجاد ظاهر جوانتر در صورت شما است. هنگام لیفت صورت ، یک فلپ از پوست در هر طرف صورت به عقب کشیده می شود و بافت های زیر پوست با جراحی تغییر می کنند تا کانتور صورت را به شکل جوانتری برگردانند.

روش لیفت صورت شامل مراحل زیر است:

مرحله 1 - بیهوشی

داروها برای راحتی شما در طی روش جراحی تجویز می شوند. این گزینه ها شامل آرامش وریدی و بیهوشی عمومی است. پزشک شما بهترین انتخاب را به شما توصیه می کند. انواع روش های دیگر می تواند نتیجه لیفت صورت را بیشتر تقویت کند. آنها عبارتند از:

  • کاشت صورت یا انتقال چربی برای بهبود کانتور
  • تکنیک های سطح بندی مجدد برای بهبود رنگ و بافت پوست صورت
  • کاهش چروک با تزریق چربی یا مواد پرکننده

مرحله 2 - برش

بسته به میزان تغییراتی که می خواهید مشاهده کنید ، انتخاب های لیفت صورت شامل لیفت صورت سنتی ، لیفت صورت با برش محدود یا لیفت گردن است. یک برش لیفت صورت معمولاً از خط مو در شقیقه ها شروع می شود ، در اطراف گوش ادامه می یابد و در پایین پوست سر به پایان می رسد. چربی ممکن است از ناحیه صورت ، کرک و گردن مجسمه سازی یا توزیع شود و بافت زیرین تغییر مکان یابد ، معمولاً لایه های عمیق صورت و عضلات نیز برداشته می شوند. پوست بر روی کانتورهای برآمده اصلاح می شود و پوست اضافی بریده می شود. برای بهبود بیشتر پیری گردن ، ممکن است برش دوم زیر چانه لازم باشد. بخیه یا چسب های پوستی برش ها را می بندد. یک جایگزین برای لیفت صورت سنتی از برش های کوتاهتر در شقیقه ها استفاده می کند و در اطراف گوش ادامه می یابد. "مینی لیفت" معمولاً مخصوص بیمارانی است که شل شدن پوست کمتری دارند ، زیرا نتایج حاصل از جوان سازی کمتر از لیفت صورت کامل است. یک لیفت گردن به اصلاح آویزان بودن، شل شدن پوست گردن و تجمع چربی در زیر چانه می پردازد. برش لیفت گردن اغلب از جلوی لوب گوش شروع می شود و به پشت گوش می پیچد و در موی خلفی پشت گوش ختم می شود.

مرحله 3 - بستن برش ها

برش ها با بخیه هایی بسته می شوند که ممکن است حل شوند یا ممکن است لازم باشد بعد از چند روز برداشته شوند. برخی از جراحان برای چسباندن برش ها از چسب های پوستی استفاده می کنند. پس از بهبود ، خطوط برش از لیفت صورت به خوبی در داخل خط مو و در خطوط طبیعی صورت و گوش پنهان می شود.

مرحله 4 - نتایج را مشاهده کنید.

هنگامی که تورم و کبودی فروکش کرد ، بهبودهای قابل مشاهده در لیفت صورت ظاهر می شود. نتیجه نهایی شما نه تنها باید ظاهر جوانی و استراحت بیشتری را بازگرداند ، بلکه به شما کمک می کند تا نسبت به خود اطمینان بیشتری داشته باشید. درباره نتایج لیفت صورت اطلاعات بیشتری کسب کنید. جراحی لیفت صورت برای معکوس کردن علائم زمان انجام می شود. با این حال ، نمی تواند روند پیری را به طور کامل متوقف کند و خود جراحی ظاهر اساسی فرد را تغییر نخواهد داد. جراحی تنها راه دستیابی به نتایج مطلوب است ، اما ممکن است با درمان های غیر جراحی برای جوان سازی صورت تکمیل شود.

بعد از جراحی

بعد از جراحی لیفت صورت مقداری درد وجود دارد که معمولاً کم است و همچنین کبودی و تورم وجود دارد. بالا نگه داشتن سر ، همراه با استفاده از کمپرس سرد ، تورم را کاهش می دهد. در رابطه با جراحی لیفت صورت عوارض بسیار کمی وجود دارد ، اما خطرات مانند هر عمل جراحی وجود دارد. بخیه ها معمولاً طی یک هفته برداشته می شوند ، اما زمان بهبودی ممکن است تا سه هفته طول بکشد. با گذشت زمان جای زخم به سختی قابل مشاهده است. اگر به طرز ماهرانه ای انجام شود ، لیفت صورت ظاهری به زیبایی هرچه بیشتر طبیعی و بدون علائم جراحی ایجاد می کند.

جراحی لیفت صورت چگونه کار می کند؟

تکنیک دقیق جراح زیبایی به عوامل مختلفی از جمله آناتومی و اهداف شخصی بیمار، میزان لیفت (مینی در مقابل استاندارد) و اینکه آیا روش دیگری همزمان انجام می شود یا خیر بستگی دارد. لیفت صورت به طور معمول با استفاده از بیهوشی عمومی انجام می شود، اگر چه از بی حسی موضعی همراه با آرام بخشی ممکن است در روش های خاص کمتر استفاده شود. پس از ایجاد برش های اولیه، پوست از بافت همبند و عضلات زیرین جدا می شود. این به جراح زیبایی اجازه می دهد تا بافت های عمیق صورت را تغییر مکان دهد، از شر جوزک ها خلاص شود و پایه محکم تری برای پوست ایجاد کند. سپس، پوست اضافی برداشته می شود و پوست باقیمانده به آرامی بر روی بافت های صورت تازه جوان شده قرار می گیرد. بعد بدون سفت شدن بیش از حد پوست، حالت صاف و جوان تری به صورت می بخشد. در بیشتر موارد ، هنگامی که علائم پیری شروع به شیوع می کند ، لیفت صورت برای افرادی که 40 ، 50 و 60 ساله هستند بهترین نتیجه را می دهد. خطوط عمیق ، چین و چروک ها ، خطوط ظریف و افتادگی پوست نتیجه روند پیری است و بهتر است به جای روش های غیر جراحی از طریق روش های جراحی اصلاح شود.