سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جراحی ابدومینوپلاستی

جراحی ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی یک عمل جراحی زیبایی است که برای لاغر شدن و سفت شدن شکم استفاده می شود. این جراحی شامل برداشتن پوست و چربی اضافی از وسط و پایین شکم به منظور سفت شدن عضله و فاشیای دیواره شکم است. این نوع جراحی معمولاً پس از بارداری یا کاهش عمده وزن توسط بیمارانی که بافت آنها شل یا افتاده است ، انجام می شود.

روش های جراحی

ابدومینوپلاستی از نظر دامنه متفاوت است و غالباً به دسته هایی تقسیم می شود. بسته به میزان جراحی ، یک عمل کامل ابدومینوپلاستی ممکن است از 1 تا 5 ساعت طول بکشد. ابدومینوپلاستی جزئی (ابدومینوپلاستی مینی تاک) می تواند بین 1 تا 2 ساعت انجام شود.

ابدومینوپلاستی کامل

به طور کلی ، یک جراحی ابدومینوپلاستی کامل (یا کامل) این مراحل را دنبال می کند:

یک برش از لگن به لگن درست در بالای ناحیه شرمگاه ایجاد می شود.

یک برش دیگر ایجاد می شود تا ناف از پوست اطراف آزاد شود.

پوست از دیواره شکم جدا می شود تا عضلات و فاشیای سفت شده را نشان دهد. دیواره فاشیای عضله با بخیه ها محکم می شود.

از لیپوساکشن اغلب برای تصفیه مناطق انتقال مجسمه شکمی استفاده می شود.

یک پانسمان و گاهی اوقات یک لباس فشاری استفاده می شود و هر گونه مایعات اضافی از محل تخلیه می شود.

ابدومینوپلاستی جزئی

جراحی ابدومینوپلاستی جزئی (یا مینی) به شرح زیر انجام می شود:

برش کوچکتر ایجاد می شود.

پوست و چربی قسمت تحتانی شکم به شکل محدودتری از فاشیای عضلانی جدا می شود. پوست به سمت پایین کشیده شده و پوست اضافی برداشته می شود.

گاهی ساقه دکمه شکم از عضله زیر تقسیم می شود و دکمه شکم به سمت پایین و پایین دیواره شکم می لغزد.

گاهی اوقات بخشی از دیواره فاشیای عضله شکم سفت می شود.

لیپوساکشن اغلب برای کانتور کردن ناحیه انتقال استفاده می شود.

فلپ به جای خود بخیه زده می شود.

ابدومینوپلاستی تمدیدشده

جراحی ابدومینوپلاستی ابدومینوپلاستی کامل به همراه لیفت جانبی ران است. جای زخم حاصل از زیر بغل خلفی است (هنگام قرار دادن دستان باز روی لگن ، انگشتان شست در امتداد خط زیر بغل قرار می گیرند.) این عمل باعث ایجاد خطوط شکمی شکمی در یک شکم کامل شکمی می شود و امکان بهبود بیشتر پهلو (کمر) را فراهم می کند. ) ، و همچنین صاف کردن کانتور ران جانبی فوقانی.

کشش شکمی با فشار جانبی بالا

 

این یک تکنیک پیشرفته است که انجام آن کمی بیشتر از چهار ساعت و نیم طول می کشد. ابدومینوپلاستی معمولی عضلات را در یک خط عمودی سفت می کند. در این روش جدید ، معروف به ابدومینوپلاستی با فشار جانبی بالا ، علاوه بر محکم کردن خط عمودی ، عضلات به صورت افقی سفت می شوند. نتیجه نهایی با استفاده از این روش شکمی کاملاً مسطح و دارای دور کمر کاملاً مشخص تر است.

ابدومینوپلاستی شناور یا تکنیک FAB

این روش جدید ، همچنین به عنوان مینی ابدومینوپلاستی توسعه یافته شناخته می شود ، امکان سفت شدن و شکل دادن به یک برش کوچکتر را که در اطراف دکمه شکم قرار ندارد ، می دهد. از طریق این برش کوچکتر ، پوست اضافی برداشته می شود و دکمه شکم به طور موقت جدا می شود ، و در طی این فرآیند بالای ماهیچه ها شناور می شود. عضلات از ناحیه جناغ به ناحیه شرمگاه محکم شده و شکل می گیرند. سپس پوست سفت شده و دکمه شکم دوباره متصل می شود ، یا در صورت تمایل یک یا دو سانتی متر به پایین منتقل می شود. لیپوساکشن نیز ممکن است برای دستیابی به نتایج مطلوب انجام شود.

جراحی زیبایی ابدومینوپلاستی

جراحی ابدومینوپلاستی ابدومینوپلاستی کشیده به همراه لیفت باسن است. جای زخم ایجاد شده در اطراف بدن وجود دارد و به این عمل جراحی Belt Lipectomy یا لیفتینگ پایین تنه نیز گفته می شود. این عمل برای بیمارانی که دچار کاهش شدید وزن شده اند بیشتر مناسب است.

روش های ترکیبی

جراحی ابدومینوپلاستی را می توان با لیپوساکشن ترکیب کرد و یک لیپوتاک ساخت ، که کانتور بدن را در اطراف باسن ، ران و باسن انجام می دهد. همچنین بسته به دلیل عمل جراحی برداشتن رحم ، می توان آن را با کانتورینگ لیپوساکشن ، کاهش پستان ، لیفت پستان یا گاهی اوقات برداشتن رحم همراه کرد. یک نام مشهور برای اقدامات تقویت سینه که همراه با جراحی ابدومینوپلاستی انجام می شود ، "اصلاح مامان" است.

بهبود

بستگی به مشکل برای درمان، روش (های) جراحی و سایر عوامل دارد. ممکن است یک تا چهار هفته طول بکشد و به بیماران توصیه می شود حداقل بخشی از این زمان بهبودی را از کار خود خارج کنند.

در این مدت بهتر است از برداشتن اجسام سنگین جلوگیری شود.

در ابتدا ممکن است کبودی و ناراحتی وجود داشته باشد.

چسب مخصوص شکم یا لباس فشاری می تواند تورم / کبودی را به حداقل برساند و از بافت های ترمیم شده پشتیبانی کند. این لباس فشاری همچنین در کمک به مطابقت پوست در ناحیه تحت درمان با شکل جدید خود نیز مثر است.

به بیماران توصیه می شود قبل از جراحی و همچنین در طول دوره نقاهت ، از همه انواع نیکوتین به مدت یک ماه یا بیشتر خودداری کنند.

بهبودی کامل 3-6 ماه طول می کشد ، و پس از آن زخم ها بیشتر محو می شوند. زخم ها ممکن است در ابتدا قرمز و برجسته به نظر برسند ، اما با مراقبت مناسب ، به صورت یک خط نازک و نقره ای بهبود می یابند.

خطرات احتمالی جراحی ابدومینوپلاستی 
  • خون ریزی
  • تجمع مایعات
  • بهبود ضعیف زخم
  • از دست دادن پوست
  • بی حسی یا سایر تغییرات در احساس پوست
  • عوارض بیهوشی
  • تغییر رنگ پوست و / یا تورم طولانی مدت
  • بافت چربی موجود در اعماق پوست ممکن است بمیرد (نکروز چربی)
  • جدایی عمده زخم
  • عدم تقارن
  • شلی مکرر پوست
  • درد ، که ممکن است ادامه داشته باشد
  • تورم مداوم در پاها
  • آسیب عصبی
  • امکان جراحی بینایی
  • هماتوم (ممکن است در 3 تا 4 درصد موارد وجود داشته باشد)
  • کلوئید (اسکار سنگین)
  • سروما
  • پارگی بخیه
  • تورم
  • اسکار قابل مشاهده
  • روش های کلی ابدومینوپلاستی (جراحی زیبایی شکم)
ابدومینوپلاستی(ابدو) کامل

ابدومینوپلاستی همراه با جراحی لیپوساکشن

مینی ابدومینوپلاستی(ابدو کوچک)

در واقع به راحتی می توان گفت درعمل جراحی زیبایی شکم(ابدومینوپلاستی)، با توجه به میزان افتادگی و شلی شکم، موقعیت ماهیچه های شکم و حجم و میزان چربی های زائد، نوع و روش ابدومینوپلاستی اعم از(مینی ابدو، ابدومینوپلاستی کامل و ابدو محیطی) مشخص می شود.

روش های جایگزین ابدومینوپلاستی

سایر روشهایی که پزشک ممکن است با شما در میان بگذارد عبارتند از:

لیپوساکشن شامل برداشتن چربی بدون اصلاح مجدد پوست یا عضله توسط جراحی است و فقط به شکم محدود نمی شود. لیپوساکشن مانند عمل جراحی شکم تاک یک عمل زیبایی است.

پانیکلوکتومی یک روش جراحی است که در آن پوست اضافی از ناحیه شکم بدون مداخله جراحی به چربی یا عضله برداشته می شود.

جراحی چاقی نوعی جراحی کاهش وزن است که شامل بازسازی سیستم هضم برای جلوگیری از پرخوری و جذب کالری اضافی است. این روش برای جلوگیری از عوارض پزشکی چاقی و نه به دلایل زیبایی انجام می شود.

سیگار کشیدن می تواند خطر عوارض را افزایش داده و بهبودی را به تأخیر بیندازد. اگر سیگار می کشید ، مجبور خواهید شد برای مدت معینی که پزشک تعیین کرده است ، قطع کنید. فقط کاهش مصرف سیگار کافی نیست. حداقل باید یک ماه قبل از جراحی و به مدت دو هفته بعد از استفاده از انواع نیکوتین کاملاً دوری کنید. حتماً وعده های غذایی متعادل و کامل بخورید. سعی نکنید بیش از حد رژیم بگیرید قبل از جراحی. تغذیه مناسب برای بهبودی مناسب مهم است. به عنوان بخشی از مشاوره قبل از عمل ، جراح ممکن است به شما دستور دهد که مصرف برخی از داروهای خود را که باعث ضعیف شدن خون و مکمل های غذایی می شود ، برای مدت زمانی خاص قبل و بعد از جراحی متوقف کنید. این شامل آسپرین و ضدالتهاب های غیر استروئیدی (NSAIDs) است. اگر داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید باید به جراح خود اطلاع دهید. بلافاصله پس ازجراحی شکم محدودیت خاصی وجود ندارد. با این حال ، ممکن است بخواهید رژیم غذایی خود را برای چند روز آینده سبک نگه دارید. با مایعات شفاف ، مانند آب شروع کنید ، سپس یک رژیم غذایی نرم از میوه ها و سبزیجات خام ، غلات سبوس دار ، ماست ، پنیرهای نرم ، سوپ و پودینگ شروع کنید.