سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لیفت ابرو

 

لیفت ابرو

لیفت ابرو یا لیفت پیشانی اثرات جاذبه را برعکس کرده و بافت های نرم پیشانی را سفت می کند تا کانتور جوان تری به پوست پیشانی ، پلک های فوقانی و ابروهای شما بازگردد. روش های مختلف برداشتن ابرو وجود دارد که شامل برش های مختلف طول در مکان های مختلف است. یک ابرو جوان در حالت استراحت در بالای لبه مداری قرار دارد ، با یک قوس تدریجی جانبی ، و انتهای جانبی یا "دم" ابرو بالاتر از انتهای داخلی قرار دارد. با افزایش سن ، معمولاً گرفتن ابرو به صورت صاف یا افقی انجام می شود. اگر افتادگی ابرو از حالت چهره شما جلوگیری می کند ، لیفت ابرو روشی است که با آزمایش زمان انجام می شود و باعث جوان سازی یک سوم بالایی صورت می شود. هر ساله هزاران نفر تحت عمل جراحی لیفت ابرو با موفقیت انجام می شوند و از نتایج آن راضی هستند.

برای لیفت نواحی پیشانی و ابرو دو روش وجود دارد:

  • لیفت کلاسیک
  • لیفت آندوسکوپی

لیفت کلاسیک شامل یک برش مداوم است که از سطح گوش شما شروع می شود و از اطراف خط مو بالا می رود. بسته به جایی که خط موی شما قرار دارد ، جراح برای جلوگیری از ایجاد زخم قابل مشاهده کار خواهد کرد.

برای لیفت آندوسکوپی ، جراح چند بریدگی کوتاهتر در پوست سر شما ایجاد می کند. آنها یک دامنه - یک دوربین کوچک در انتهای یک لوله نازک - را به یکی از برش ها وارد می کنند و از دستگاه دیگری که در برش دیگر قرار داده شده است استفاده می کنند تا تغییرات لازم را ایجاد کنند. در لیفت آندوسکوپی ، جراح از لنگرهای کوچک برای ایمن سازی بافت استفاده می کند. از آنجا که برش ها کوچکتر هستند ، این روش از آسانسور کلاسیک کمتر تهاجمی است. شما حداقل زخم و زمان بهبودی کمتری خواهید داشت.

چه زمانی باید لیفت ابرو را در انجام داد؟

آویزان یا حالت پایین ابرو ، ظاهری خسته ، غمگین یا بدخلق ایجاد می کند.

چین های افقی عمیقی در سراسر پیشانی دارید.

شما دارای خطوط اخم یا ابروهای بین ابرو یا بالای بینی خود هستید.

پوست یا بافت چربی اضافی شما روی چشمان شما معلق است.

برش های لیفت ابرو براساس روشی است که جراح شما از آن استفاده می کند و باعث ایجاد زخم می شود. برش ها به طور کلی قرار می گیرند تا به خوبی پنهان شوند ، اغلب در داخل خط مو یا در آن ، یا در یک چین عمیق پیشانی قرار می گیرند.

تکنیک باز (تاجی). این برش در قسمت بالای قسمت پوست سر است ، از بالای گوش شروع می شود و در داخل مو پنهان می شود.

لیفت آندوسکوپی پیشانی. برش های شما ممکن است شامل سه برش کوتاه در امتداد بالای پوست سر و یک برش معبد در هر طرف باشد. این برش ها کاملاً در مو پنهان می شوند.

تکنیک برش محدود. برش ها در خط موی موقت (شقیقه ها) پنهان می شوند. اگر لیفت پیشانی شما همراه با بلفاروپلاستی فوقانی انجام شود ، از برش های پلک فوقانی برای تکمیل لیفت پیشانی با درمان خطوط "اخم" بین ابروها و بالا بردن قسمت داخلی ابرو استفاده می شود.

برنامه درمانی شما

بر اساس اهداف و ویژگی های جسمی شما و سالها آموزش و تجربه جراح ، جراح توصیه ها و اطلاعاتی را با شما به اشتراک می گذارد ، از جمله:

  • رویکردی برای جراحی شما ، از جمله نوع روش یا ترکیبی از روش ها
  • نتایجی که می توانید پیش بینی کنید.
  • سرمایه گذاری مالی شما برای این روش ها
  • خطرات و عوارض مرتبط
  • گزینه هایی برای بیهوشی و محل جراحی
  • آنچه برای آماده شدن برای جراحی لازم است.
  • آنچه انتظار دارید پس از جراحی تجربه کنید.
  • عکس های قبل و بعد از موارد مشابه خود را به اشتراک بگذارید و به هر گونه سوال پاسخ دهید.

بلافاصله بعد از لیفت ابرو

جراح شما ممکن است برای کاهش ورم به مدت چهل و هشت ساعت بسته شدن یخ یا سرما در اطراف چشم را پیشنهاد کند.

بهتر است تقریباً پنج تا هفت روز با پشت و سر بلند بخوابید.

احتمالاً جراح از شما می خواهد یک یا دو روز پس از جراحی به مطب وی برگردید تا بتواند روند بهبودی شما را ارزیابی کند.

درد به طور معمول در لیفت ابرو مشکل چندانی ندارد. با این حال ، برخی از ناراحتی ها و گرفتگی ها از گوش به گوش در بالای سر و ابرو وجود دارد. بیشتر بیماران پیشانی خود را احساس سفتی و تا حدی بی حس در شب جراحی توصیف می کنند. در صورت نیاز به داروهای ضد درد به شما ارائه می شود.

هنگام انجام لیفت ابرو معمولاً نیازی به زهکشی در ناحیه ابرو نیست.

کبودی موقت ، تورم و بی حسی شب اول بعد از جراحی شایع است. حداکثر تورم چهل و هشت تا هفتاد و دو ساعت پس از جراحی رخ می دهد و در روز چهارم یا پنجم بعد از عمل فروکش می کند.

به دلیل وجود مایعات داخل وریدی که در حین جراحی به شما داده شده است ، ممکن است مرتباً به دستشویی بروید. مایعات زیادی بنوشید تا با کاهش مایعات همراه شوید. با شروع تعادل بدن ، بدن خود را از شر این "وزن آب" اضافی خلاص کرده و به حالت طبیعی خود باز می گردد.

کبودی از لیفت ابرو نسبت به نواحی مجاور در ابرو کمتر دیده می شود. در نتیجه ، هرگونه خونریزی معمولاً زیر پلک جمع شده و درب های زیرین را کبود می کند ، حتی اگر درپوش های تحتانی جراحی نشده باشند. کبودی معمولاً در روز سوم تا پنجم به اوج خود می رسد و طی دو تا سه هفته برطرف می شود.

دوش گرفتن و استحمام روز بعد از جراحی مجاز است. برای کمک به شستشو و تمیز کردن موهایی که در حین جراحی مات یا گره خورده اند از نرم کننده مو استفاده کنید. هنگام استفاده از آب گرم ، سشوار و شانه محتاط باشید. پوست سر شما بی حس خواهد شد ، بنابراین ممکن است به پوست و / یا مو آسیب برساند.

چارچوب زمانی بهبودی به دنبال لیفت ابرو

بخیه ها یا منگنه های شما تقریباً یک هفته پس از جراحی برداشته می شوند.

در هفته اول بهبودی ، شما باید حرکت کرده و فعالیت خفیفی داشته باشید ، از جمله پیاده روی برای کمک به گردش در اندام تحتانی خود. با این حال ، تلاش برای انجام کارهای سنگین یا سنگین را انجام ندهید.

وقتی توانایی رانندگی دارید و همچنین قبل از جراحی می توانید رانندگی را از سر بگیرید. شما باید بتوانید سریع ترمز بگیرید ، پاسخ دهید و بچرخید. با رعایت این شرایط ، ممکن است در هفته روز دوم یا سوم بعد از جراحی رانندگی را از سر بگیرید.

ممکن است بتوانید ظرف یک هفته به کار خود برگردید و طی چند هفته به فعالیت کامل خود بپردازید ، اما در این مدت باید از وزنه برداری سنگین یا کشیدگی خودداری کنید.

احساس در پوست سر شما ممکن است به طور موقت کاهش یابد. این احساس در طی هفته های اول پس از جراحی شروع به بازگشت می کند و پوست شما با بیدار شدن مجدد اعصاب احساس خارش می کند. بی حسی کامل پشت برش در یک لیفت ابرو باز معمولاً به مدت نه تا دوازده ماه پس از جراحی ادامه خواهد داشت ، که گاهی اوقات در موارد نادر بیشتر است.

یک ماه بعد از جراحی

بسته به میزان فعالیت بدنی مورد نیاز برای انجام وظایف ، باید در این زمان به ریتم طبیعی خود در محل کار خود باز می گشتید. برنامه های تمرینی و ورزشی را شروع کنید. تا زمانی که در روند بهبود خود ادامه ندهید ، از هرگونه فعالیتی که باعث ناراحتی و / یا درد می شود خودداری کنید. وقتی به فعالیت بازگشتید ، با سرعت نیمی شروع کنید و به روال عادی خود برسید تا جایی که در طول و یا یک روز بعد از تمرین احساس درد نکنید.

خطر و عوارض بالا کشیدن ابرو
  • خونریزی
  • التهاب
  • بی حسی و خارش پوست
  • امکان بالا رفتن خطوط رویش مو
  • ایجاد تورم پوست و خشکی چشم
  • امکان فلج شدن برخی عضلات صورت