سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاشت مژه و ابرو

کاشت مژه و ابرو

کاشت موی ابرو یک روش ایمن است و می تواند نتایج طبیعی را برای افرادی که موهای ابرو خود را از دست داده اند و یا زخمی در ابروهای خود دارند ایجاد کند. کاشت ابرو یک روش درمانی موثر برای ریزش موی جزئی و کامل ابرو است.

روش کاشت ابرو

کاشت ابرو از طریق برداشت موی سر از پشت پوست سر که ناحیه اهدا کننده شناخته شده است انجام می شود. پوست برداشته شده با بزرگنمایی میکروسکوپی به واحدهای فولیکولی کالبد شکافی می شود. موها را می توان با تکنیک های معمولی نوار برداشت کرد. ناحیه آماده شده و برش های بسیار کوچکی در ناحیه ابرو ایجاد می شود. برش های ریز باعث ایجاد محکم در پیوندهای منفرد مو می شوند که قبلاً برداشت شده اند. به منظور ایجاد بهترین نتایج طبیعی ، ایجاد جهت و توزیع طبیعی بسیار مهم است. رشد موهای کاشته شده در ابرو از الگوی رشد موهای سر پیروی می کند. موهای ابرو پیوند شده دائمی هستند و به طور مداوم رشد می کنند و اغلب باید اصلاح شوند تا موهای نرمال ابرو. بیماران ممکن است به 40 تا 300 پیوند موی فولیکولی برای هر ابرو نیاز داشته باشند. تعداد پیوند مو ممکن است بسته به جنسیت بیمار و زمینه قومی و در نهایت ویژگی های فردی صورت متفاوت باشد. این روش با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود. عوارض بعد از این روش حداقل است. در روزهای اول پس از جراحی ابرو ، قرمزی ، تورم و پوسته پوستی دیده می شود ، اما معمولاً پس از 3 تا 5 روز برطرف می شود. شستشوی روزانه پوسته پوسته شدن را به حداقل می رساند و بهبودی پیوندهای کاشته شده مو را تسهیل می کند. موهای تازه کاشته شده به ناحیه ابرو معمولاً در 2 هفته اول می ریزند اما در طی 3 تا 6 ماه موهای جدید از آن فولیکول ها رشد می کنند. نتایج کامل حدود 6 ماه دیگر پیش بینی می شود. ابرو و مژه سهم مهمی در تقارن صورت و معرفی خود به دیگران دارند. ممکن است فردی بدون ابرو و یا مژه نسبت به ظاهر خود بسیار خودآگاه باشد. پیوند یا جراحی ترمیمی اغلب می تواند ابروها و مژه ها را بازیابی کند.

علل ریزش ابروها و مژه ها :

  • ضربه فیزیکی - به عنوان مثال ، تصادف اتومبیل ، سوختگی های حرارتی ، شیمیایی یا الکتریکی
  • بیماری سیستمیک یا موضعی که باعث از بین رفتن ابرو و / یا مژه می شود.
  • ناتوانی مادرزادی در رشد ابرو و / یا مژه
  • کندن (برای تغییر شکل ابرو) که منجر به از بین رفتن ابروهای دائمی می شود.
  • کندن وسواس خودکار یا ابروها و / یا مژه ها (تریکوتیلومانیا)
  • درمان های پزشکی یا جراحی که منجر به ریزش ابرو یا مژه می شود - به عنوان مثال ، پرتودرمانی ، شیمی درمانی ، برداشتن تومور با جراحی.

علت ریزش ابرو / مژه در تاریخچه پزشکی و معاینه قبل از بررسی ترمیم مو ارزیابی می شود:

برای اطمینان از موفقیت در ترمیم مو ، باید بیماری سیستمیک یا محلی که باعث ریزش مو می شود ، تحت کنترل باشد.

برای اطمینان از عدم برداشتن موهای ترمیم شده ، باید عمل برداشت وسواسی (تریکوتیلومانیا) را انجام داد.

ضربه ، سوختگی یا جراحی ممکن است منجر به تشکیل بافت اسکار شود. جراحی ترمیمی ممکن است قبل از ترمیم ابرو / مژه لازم باشد. درجه از دست دادن ابرو ممکن است از کامل به جزئی متفاوت باشد. درجه از دست دادن ممکن است در انتخاب روش ترمیم مورد توجه قرار گیرد.

بعضی از بیماران هیچ ریزش ابرو / مژه ندارند ، اما به دلایل زیبایی مانند تغییر شکل ابرو یا مژه های بلندتر ، به دنبال تقویت ابرو / مژه هستند.

ترمیم موی مژه (جراحی مژه)

مژه های نازک یا کوتاه را می توان با Latisse درمان کرد اما پیوند تنها روشی است که برای از بین رفتن موهای مژه استفاده می شود. جراحی مژه یک عمل بسیار تخصصی است که فقط توسط چند جراح انجام می شود. همانطور که در مورد ابروها اتفاق می افتد ، موهای اهدا کننده برای کاشت باید ظریف تر از درشت باشد. تمام گرافت ها تک مو هستند که به دقت در درب قرار می گیرند. ممکن است در هر درب شش تار مو برای ایجاد یک اثر طبیعی کافی باشد. خارش یک عارضه شایع و دردسرساز بعد از عمل است. اگر بیمار در معرض وسوسه و خراش قرار گیرد ، خطر جابجایی پیوند مو و شروع عفونت وجود دارد. ممکن است از عینک برای جلوگیری از خراش استفاده شود. متخصص پوست می تواند برای تسکین خارش داروهایی تجویز کند. در بین مردم درخواست های زیادی برای کاشت مژه به منظور افزایش زیبایی وجود دارد اما این خواسته ها، خواسته‌های معقولی نیستند و در اکثر اوقات پزشکان درخواست‌ های کاشت مژه به منظور افزایش زیبایی را رد می‌کنند. اما با این وجود خانم‌های زیادی وجود دارند که با توجه به آگاهی از حساسیت عمل کاشت مژه باز هم علاقه به انجام این کار دارند. البته برای افرادی که علاقه زیادی به کاشت مژه دارند بیشتر پزشکان کاشت مژه موقت را پیشنهاد می دهند.

نکاتی برای رشد ابرو

غذاهای حاوی بیوتین و سالم بخورید. بیوتین یک ویتامین است که به رشد مو کمک می کند.

از سرم ابرو و مژه استفاده کنید.

از آرایش خودداری کنید.

از استفاده از لوسیون ها و کرم ها خودداری کنید.

ابروهای خود را ماساژ دهید.

برای تحریک رشد مو شانه بزنید.

آب بنوشید.

ویتامین های B و D رامصرف کنید.